Ralph Lauren の ‘Magalog’
Wikipedia によれば ‘Magalog’とは ‘A magalog is a promotional copy of a magazine, usually in a 12-page catalog format. The name is a portmanteau of “magazine” and “catalog” and was coined by Gary Bencivenga. Magalogs help introduce magazines to new readers. It can also help existing readers see new or upcoming changes, additions, or improvements to the magazine. An alternate use can include catalogs that are presented with content, not just advertising.
Many companies will use a Magalog to help introduce themselves or a new product they are offering. A combination of short copy and colorful pictures make a Magalog the perfect product to get your message across.’とあります。
(拙訳)「『マガログ』は通常12ページのカタログ・フォーマットで,雑誌の宣伝用コピーである。この名前は,『マガジン』および『カタログ』の両方を兼ねており,ゲイリー・ベンシベンガ(米国 No.1 コピーライター)による造語である。マガログは,雑誌を 新しい読者に紹介する助けをし,さらに,既存の読者が 雑誌の新しい,もしくは これからの変更,追加あるいは改良を知ることができる。他の用途として,単なる広告ではない内容を示すカタログを含めることができる。
多くの会社が,自身や 売出し中の新製品の紹介にマガログを使用する。
『マガログ』は 短いコピーとカラフルな写真の組み合わせによって,メッセージを理解させるための完璧な媒体である。」
‘Ralph Lauren’から カタログが送られてきたと思って 封を切ると 「送付案内」に 『2014年秋冬 RALPH LAUREN Magalog のご案内』 とのタイトルで 「オリジナルのカタログ ‘Magalog ISSUE Ⅵ FALL 2014’ をお届けします」 とありました。
‘Magalog’という言葉を初めて見ました。
辞書を引くと 「商品カタログ雑誌」 とありましたが,簡単すぎるので Wikipedia で由来などを調べてみました。
62ページの ‘Magalog’は ラルフ・ローレン氏の挨拶で始まり,氏が ウィンザー城に招待された記事で終わる,写真中心の,メッセージ性の強いものでした。
メッセージは ‘The ease of Luxury’です。
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